loading...
آخرین اخبار باشگاه بارسلونا FCBarcelon
حمید بازدید : 33 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)
آدریانو که در بازی شب گذشته بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید در چارچوب هفته شانزدهم لالیگا گل اول بارسا را وارد دروازه حریف کرد ، اولین مدافعی است که پس از 16 مسابقه 5 گل را به نام خودش ثبت کرده است.
گل آدریانو به اتلتیکو مادرید

این اتفاق طی 11 سال اخیر برای اولین بار بود ، قبلا این رکورد با چهار گل به کارلوس لورنز مدافع آلاوز تعلق داشت.

حمید بازدید : 32 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)
شب گذشته در حساس ترین بازی این هفته لالیگا دو تیم اول و دوم جدول به مصاف هم رفتند. بازی که مثل همیشه زیبا، جذاب، پر هیجان و پرگل بود. در اینجا نگاهی به آمار و ارقام بازی می اندازیم.
بارسلونا و اتلتیکو مادرید

 
در تصویر بالا اطلاعات جالب در مورد ترکیب و آرایش دو تیم در میدان وجود دارد. مسی در این بازی دو بار توانست گلزنی کند تا ششمین دبل پیاپیش باشد.
حمید بازدید : 38 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

پپ یا ویلانووا؟ پیروزی بارسلونا برابر اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه نیوکمپ در 1 دسامبر گذشته رکورد جدیدی برای بهترین شروع در رقابت های لالیگا بود. 13 پیروزی و یک تساوی از 14 مسابقه و 40 امتیاز از 42 امتیاز ممکن.
تیتو و گواردیولا

رئال مادرید در فصل 1991-92 12 پیروزی و 2 تساوی را ثبت کرده بود. این رکوردی قابل توجه است که همه کارشناسان فوتبالی آن را ستایش می کنند.

حمید بازدید : 20 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)
به نقل از اسکای اسپورت، رابین فان پرسی تابستان گذشته با 24 میلیون پوند از آرسنال راهی منچستریونایتد شد و در 17 دیدار این تیم 12 گل وارد دروازه حریفان کرده است.
فان پرسی

 مارتین اونیل که تیمش در ابتدای هفته 3 بر یک مغلوب یونایتد شد و فان پرسی نیز زننده یکی از گل‌های شیاطین سرخ بود گفت: فان پرسی می‌تواند از هر فرصت کوچکی یک موقعیت گل بسازد.

حمید بازدید : 31 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

جرارد پیكه ستاره بارسلونا درخت تزئین شده كریسمسش را در سایتهای اجتماعی به نمایش گذاشت.

درخت کریسمس

در آستانه فرا رسیدن سال نو فوتبالیستها هم خود را برای كریسمس آماده كرده اند.

جرارد پیكه ستاره بارسلونا درخت كاج خود را كه به مناسبت كریسمس تزئین كرده و در صفحه اجتماعی به نمایش گذاشته است.

حمید بازدید : 22 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

بارسا برابر بنفيكا، آخرين بازي دوره گروهي جام باشگاه هاي اروپا، اولين بازي بارسا در فصل ٢٠١٠/١٣ بود كه با همان نتيجه ابتدايي به پايان رسيد

-تا نتيجه ٠-٠ روز سه شنبه، بارسا حداقل يك گل در هر بازي از ١٤ بازي خود در لاليگا، و ٥ بازي خود در اروپا، و همچنين در ٢ بازي خود در كوپا و و در هر دو بازي سوپر كاپ اسپانيا به ثمر رسانده بود. 


-برادران آلكانترا، تياگو و رافينيا، بعد از تقريبا يك سال از اولين باري كه كنار يكديگر بازي كردند، در ٦دسامبر ٢٠١٢ در يكي ديگر از بازيهاي جام باشگاه هاي اروپا برابر باته(٤-٠)، بار ديگر كنار هم قرار گرفتند. 


- ويكتور پلاناس اولين بازي خود در جام باشگاه هاي اروپا را تنها پس از يك هفته از اولين بازي خود براي بارسا مقابل آلاوز انجام داد. 


-چهار بازيكن از شش بازيكن بارسا ب كه توسط ويلانووا انتخاب شده بودند از ابتدا بازي را آغاز كردند: تيو، پلاناس، رافينيا و سرخي روبرتو. 


- اين ٣٤ بار از فصل ٢٠٠٨/٢٠٠٩ تا كنون است كه مسي از نيمكت به بازي مي آيد. 


بارسا ٦٢٪ مالكيت توپ را به عهده داشت. 


- تياگو آمار بيشترين پاس صحيح را در اين بازي در اختيار داشت (٨٣ از ٩٣). 


- با وجود اينكه او شب گذشته بازي نكرد، چابي هرناندز هنوز با اختلاف زياد بهترين پاسور در مرحله گروهي است. با ٦٦٣ پاس خوب، آمار او ٢٥٩ پاس بيشتر از نفر دوم نيكلاس مويساندر ( آژاكس ) است. 


- ماكسي پريرا بيشترين توپ را پوشش داد (١٢). 


-داويد ويا، با چهار شوت، بيشترين شوت به دروازه را داشت.

حمید بازدید : 23 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

تراژدي در بالاترين سطحش و حساسترين بازي برايت اتفاق افتاده بود...

يادت مي آيد؟ بازي با چلسي را ميگويم.

تراژدي در بالاترين سطحش و حساسترين بازي برايت اتفاق افتاده بود...

يادت مي آيد؟ بازي با چلسي را ميگويم.

به ياد داري دنيا روي ديگرش را بيرحمانه به رخت کشيده بود و تو چهره پشت پيراهني پنهان کرده بودي که سالها براي برنده شدنش دويده بودي، دريبل کرده بودي، گل زده بودي و... عرق ريخته بودي. آري به وسعت گلهايت عرق ريخته بودي. به پهناي اشکهاي شوقي که برچهره طرفدارانت جاري کرده بودي در اين سالها عرق ريخته بودي اما...
اما تراژدي در بالاترين سطحش اتفاق افتاده بود و تو انگار تمام آن لحظات باشکوه رو فراموش کرده بودي و پشت پيراهنت تنها تصوير توپي رو ميديدي که بيرحمانه به جاي تور، تير دروازه را انتخاب کرده بود. 
چه انتخاب شومي... توپ، اين وفادارترين دوستت، اينبار رفيق نيمه راه شده بود و تو را در آستانه فينال تنها گذاشته بود.
به ياد داري؟

به ياد داري ياراي ايستادن نداشتي؟ چمن نوکمپ جايي که هميشه شاهد جشنواره هاي روياييت بود اينبار تئاتر کابوس واري را روي سن برده بود که انگار تنها بازيگرش تو بودي. 
جهان در حال تماشاي تو بود اما تو غمت را قطره قطره با چمن نوکمپ در ميان ميگذاشتي. پشت پيراهنت با دنيايي از درد پنهان شده بودي انگار نه ميخواستي جهان چهره تو را ببيند نه تو چهره جهان را. 
انگار نوکمپ با خنجر تو در حال خودکشي بود...

به ياد داري؟

24 سال، براي تحمل اينهمه درد سن کمي بود. شانه هاي پسرک گريزپايمان توان نداشت و دستهايي که هميشه پس از گل رو به آسمان بود اينبار روي زمين تکيه گاه قامت خميده اش شده بود.
چقدر تلخ است وقتي همه چشمها براي برنده شدن سايه وار و قدم به قدم دنبال ساقهاي تو باشند اما در انتها تو يکي از دلايل باختنشان باشي. 
آن روز سنگيني و سهمگيني تراژدي را با ذره ذره روحش چشيد. درد آنقدر درخت وجودش را آبياري کرد تا از زير خروارها غم، قامتي جوانه زد که ديگر شباهتي به يک پسرک دنيا نديده و بازيگوش نداشت. قامتي که رنگ و بوي مردانگي داشت.


پسرک گريزپاي نوکمپ حالا مرد شده بود و انگار در طول يک سال چندين سال بزرگتر شده بود. برخلاف فصل قبل جزء اولين نفراتي بود که در تمرينات پيش از فصل شرکت ميکرد. 
چشمهايش برق ديگري داشت و نگاهش عمق بيشتري. 
جرات کرده بود پدر شود و اين نشان ميداد از خشت خشتِ درد پلي ساخته براي رسيدن به دنياي ديگري..
فصل که آغاز شد همگي مسي را فراتر از مسي ديدند. دوباره توپ رفيقت شده بود و به وسعت قطرات عرقت گل ميزدي و شادي مي آفريدي. ضربات ايستگاهيت جادويي بود و مواج. 
آري تو از کوله بار اندوهناک و تجربه تلخت هنري جديد بيرون آورده بودي که هر دروازباني را به زانو در مي آورد. ساقهايت صيقلِ شکست خورده بودند و حالا سرشار از انگيزه پيروزي بودي.

حالا تو از پل شکست گذشته اي سرت را بالا گرفته اي و در آستانه يک رکورد تاريخي ايستاده اي اما چلسي در آستانه يک سقوط. جهان امروز هم در حال تماشاي توست 
و در ميان تماشاگرانش اسطوره هاي تاريخ فوتبال ايستاده در حال ستايش تو هستند اما چلسي در حال چشيدن زخم زبانهاي اهالي فوتبال. تو بهترين دوست فوتبال شده اي اما چلسي نماد ضد فوتبال.
تو از شکست شاه راهی ساختي به سمت يک پيروزي بزرگ اما قهرماني چلسي آسانسور سقوطشان شد. تو حالا تنها بازيگر اين تئاتر باشکوهي و آنها حسرت در چشم در حال تماشاي تو. 

تو حالا مرد شده اي و فوتبال هم به دنيا نشان داده چه کسي را براي تاريخ سازي انتخاب کرده است.

حمید بازدید : 18 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

اين مهاجم آبي و اناري ها مطمئن نيست که آيا براي بازي يکشنبه برابر بتيس آماده ي بازي خواهد بود يا خير

دفاع مسی از زبان کاتالان ها

لئو مسی نیز صحبت های مربی خود را انعکاس داد، ا زبان کاتالانی و سیاست های کاتالونیا دفاع کرد. "مسی با کاتالان در خوانده ام و با زبان آن ها بزرگ شده ام و هیچ مشکلی نداشته ام. ما باید به جامعه چیزهایی اضافه کنیم، نه اینکه چیزی را از آن بگیریم. هر چه بیشتر این زبان استفاده شود بهتر است."

24 ساعت بعد از بازي بارسا در برابر بنفيکا، لئو مسي با رسانه ها راجع به اتفاقي که در دقيقه ي 84 بازي افتاد صحبت کرد، وقتي که او بر روي زمين افتاد : "وقتي ضربه خوردم بخاطر دردي که در زانويم احساس کردم، فکر ميکردم اوضاع بدتر از اين باشد. فکر ميکردم حدود يک ماه دور از ميادين باشم. پس از اينکه دکترها خطر مصدوميت جدي را رد کردند، بخاطر اين خبر بسيار آرام تر شدم." در بازي، اين بازيکن آرژانتيني بعد از ضربه قادر بود ادامه دهد و شوت بزند، او در اين مورد گفت :" من به بازي ادامه دادم و شوت زدم زيرا درد زيادي داشتم و احساس کردم براي مدت ها اين آخرين باري باشد که توپ به پايم برخورد ميکند."


"نميتوانم بگويم که آيا براي بازي يکشنبه آماده خواهم بود يا خير"

يک روز بعد از اينکه او ضربه اي به زانويش خورد، در يک برنامه ي تبليغاتي مربوط به خطوط هوايي ترکيه، مسي توضيح داد :"احساس خوبي دارم،  خوشبختانه اين فقط يک ضربه بود و اکنون حالم خيلي بهتر است." او اضافه کرد :" مطمئن نيستم که آيا روز يکشنبه بازي خواهم کرد يا خير، به مراحل ريکاوري ام بستگي دارد." وقتي از او درباره ي تاثير غيبتش روي تيم در بازي يکشنبه سوال شد، مسي به اين نکته اشاره کرد که :"تيم بازيکنان زيادي دارد که ميتوانند جاي غايب ها را پر کنند." راجع به ابراز احساسات هواداران بارسا بعد از بازي ديشب از او سوال شد، او گفت :" از حمايت مردم و هواداران بارسا بسيار سپاسگزارم. اين تجربه باعث خوشحالي من ميشود."


مسي ميخواهد هميشه بازي کند

"من نظرم تغيير نکرده است، اين اتفاق ميتوانست در تمرين و يا هر بازي ديگري نيز رخ دهد. هر زماني که شما در بازي حضور داريد خطر مصدوميت وجود دارد." در پايان او با صراحت به سوالي راجع به شکستن رکورد مولر پاسخ گفت :" من نسبت به شکستن اين رکورد وسواسي ندارم. واضح است که شکستن اين رکورد زيبا خواهد بود و من نيز به آن نزديک شده ام، اما وسواسي براي انجام اين کار ندارم."

مسي و کوبه برايانت بخشي از برنامه ي تبليغاتي Turkish Airlines با شعار "با بهترين ها پرواز کنيد" بودند. اين بازيکن تيم بسکتبال لوس آنجلس ليکرز و مهاجم بارسلونا در ساخت تبليغي که در ساعات آينده پخش خواهد شد شرکت داشتند.

حمید بازدید : 21 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

يم هاي اکرايني و ترکيه اي،  امشب به تيم هاي پرتغالي، انگليسي و ايتاليايي که ممکن است حريف مرحله ي بعد بارسا در ليگ قهرمانان باشند پيوستند

قرعه کشي 29 دسامبر انجام خواهد شد ; 16 تيم مرحله ي بعد در روزهاي 12 و 13 فوريه بازي خواهند کرد، و بازي برگشتشان نيز 18 و 19 فوريه خواهد بود

والنسيا، مادريد و سلتيک در مرحله ي بعد به بارسا برخورد نخواهند کرد


بارسا اکنون ميداند که حريف مرحله ي بعدش در ليگ قهرمانان ميتواند يکي از تيم هاي شاختار، گالاتاساراي، پورتو، آرسنال يا ميلان باشد. رئال مادريد، والنسيا و سلتيک نيز در رده ي دوم گروه هاي خود قرار گرفتند، اما نميتوانند در برابر بارسلونا قرار بگيرند زيرا دو تاي اول اسپانيايي هستند و تيم نام برده ي سوم همگروه بارسا بوده است.

بازي هاي رفت ليگ قهرمانان روهاي 12 و 13 و بازي هاي برگشت در 18 و 19 فوريه انجام خواهند شد.بارسا بازي رفت را در خارج از خانه و بازی برگشت را در کمپ نو انجام خواهد داد

تيم هاي اکرايني و ترک، تيم هايي که احتمال روياروييشان کمتر است

با وجود باخت 1-0 به يوونتوس، شاختار با 10 امتياز به مرحله ي بعد صعود کرد - هم امتياز با چلسي - اما باتوجه به نتیجه ی بهتر در بازیهای رو در رو. گالاتاساراي نيز وضعيت مشابهي داشت: آن ها اسپورتينگ براگا را پشت سر گذاشتته و در جدول 10 امتيازي شدند، هم امتياز با کلوژ، اما ترک ها آمار گلزني بهتري داشتند.

از آخرین باری که بارسا با تیمی از اکراین روبرو شد زمان زیادی نگذشته است: آبی و اناری ها آخرین بار در مرحله ی یک چهارم 2010/11 با آن ها روبرو شدند.در آنسو بارسا با ترک ها در این دهه بازی نداشته است.


سه گزینه ی دیگر

پورتو، تیم دوم گروه A با 13 امتیاز، ممکن است با بارسا روبرو شوند. آن ها سوپرکاپ اروپای فصل 2011 را با نتیجه ی 0-2 به بارسای گواردیولا واگذار کردند.

آخرین باری که آرسنال با بارسا روبرو شد برمیگردد به فصل 2010/11. بارسا در کمپ نو با نتیجه ی 1-3 پیروز شد.

در سوی دیگر، میلان در فصل گذشته با بارسا روبرو شد. جایی که آبی و اناری ها در مرحله ی یک چهارم با روسونری روبرو شد، بعد از اینکه در مرحله ی گروهی با هم در یک گروه قرار داشتند.

حمید بازدید : 21 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

آندوني زوبي زارتا: "قدرت تيتو در روش تصميم گيري اوست"



مدير ورزشي اف سي بارسلونا درباره سبك بارسا كه معياري جديد از استاندارد در دنيا شده است صحبت كرد، و به اوايل ماه هاي ابتدايي مربي جديد نگاهي انداخت

" من درباره او بر اساس نتايج قصاوت نميكنم. قدرت تيتو براي من روش او در توسعه ايده ماست و قدرت تصميم گيريش در شرايط سخت است، مانند قرار دادن آدريانو در دفاع وسط مقابل مادريد."

اندوني زوبيزارتا فردي بود كه تيتو ويلانوئوا را به عنوان مربي جديد در تيم اول پيشنهاد داد. در يك مصاحبه با ال پايس، مدير ورزشي اف سي بارسلونا درباره سبك بارسا كه به وسيله گوارديولا ابداع شده است و توسط تيتو تقويت شده است صحبت كرد. "ما در شرايط خوبي به سر ميبريم"، او اظهار داشت، برجسته كردن شخصيت قدرتمند ويلانوئوا و روش هاي قابل اتكايش.

گوارديولا چهار سال فوق العاده را در بارسا داشته است بردن ١٤ عنوان و تاييد كارشناسان و تشكر سراسر دنيا از سبك خارق العاده تيمش. زوبيزارتا دقيقا ميدانست پس از ترك پپ بايد چه كند. "اين خيلي بد بود كه با ايده نا تمام فوتبالي او ادامه دهيم، براي اينكه وفادار بمانيم به سبك فوق العاده اي كه او ساخت". زوبي اعتماد كامل به مربي جديد دارد. "من وقتي او را ميبينم كه در حال كار است، احساس ميكنم كه در شرايط خوبي به سر ميبريم… تيتو فلسفه مشابهي دارد، او وارث پپ است".

 

قدرت هاي تيتو

هنوز درباره مربي جديد، اين باسكي گفت" من درباره او بر اساس نتايج قصاوت نميكنم. قدرت تيتو براي من روش او در توسعه ايده ماست و قدرت تصميم گيريش در شرايط سخت است، مانند قرار دادن آدريانو در دفاع وسط مقابل مادريد." و در كنار شكستن ركورد بهترين آغاز در لاليگا، " ما به جمع كردن امتياز ادامه ميدهيم بنابراين در صدر باقي خواهيم ماند، ميدانيم كه عناوين را نميدهند تا به پايان خط برسيد".

 

١١ بازيكن از لاماسيا

بارسا يازده محصول از ماسيا را در زمين بازي مقابل لوانته در اختيار داشت، اما همامقدر كه زوبيزارتا از اين موضوع خوشحال بود، به همين ميزان از احتيط آنها قدراني كرد. "بازيكنان بزرگ بارسا مانند چابي و اينيستا به بلوغ رسيده اند بعد از گذشت مدت زماني طولاني، نه در زماني كه ١٨ ساله بودند. ما اعتقاد نداريم كه ميتوانيم يك شبه سرجي روبرتو را به چابي تبديل كنيم".

زوبيزارتا فكر ميكند كه مهمترين مسئله "ديگر فقط تركيب كردن استعداد نيست، بلكه توسعه و پيشرفت استعداد از طريق روش ماست… هنگامي كه شما تمرين و بازي تيم ب را تماشا ميكنيد ميتوانيد احساس كنيد كه چه كسي آينده دار است، و شما ميتوانيد احساس كنيد كه چگونه روند آغاز شده در سالهاي گذشته همچنان ادامه دارد".

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما تیتو می تواند همانند گواردیولا نتایج خوبی برای بارسا بگیرد؟
    بهترین بازیکن بارسلونا از نظر شما کیست؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 451
  • بازدید کلی : 6,485